Eerste keer gehecht! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dana Baeten - WaarBenJij.nu Eerste keer gehecht! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dana Baeten - WaarBenJij.nu

Eerste keer gehecht!

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

13 April 2014 | Tanzania, Arusha

Helaba hier ben ik weer!

Binnen exact 34 dagen nemen we het vliegtuig weer op weg naar huis. Het begint dus te korten. Maar eerst weer mijn ervaringen van deze week.

Na een vermoeiend weekend vertrokken we maandagochtend terug naar stage voor een hele week dagshifts. Maandag was het wel heel rustig maar toch een leerrijke dag. Zo heb ik voor de eerste keer mogen hechten. Ik was best wel zenuwachtig, want je ziet dit wel in de les maar toch is het in de praktijk altijd anders. Ik was best wel hard aan het trillen voor de eerste steken die ik moest zetten. Maar na het plaatsen van de eerste steken, viel de stress volledig weg. De vroedvrouw is wel steeds blijven kijken over mijn schouder om te zien of ik het goed deed. Achteraf heeft ze gezegd dat ik het zeer goed had gedaan. Ik was dus best wel fier! Eens de vroedvrouwen weten dat je kunt hechten, verwachten ze dat je dit altijd doet na de bevalling wanneer dit nodig is. Ook voor Jana was het maandag een bijzondere dag: zij heeft haar veertigste bevalling kunnen doen.

Dinsdag heb ik ook iets zeer interessant gezien op stage. Zo heb ik voor de eerste keer een aangezichtsligging gezien. Dit wil zeggen dat het gezichtje eerst komt in plaats van een voorhoofd. Alle studenten stonden met grote ogen te kijken naar de bevalling, omdat niemand doorhad wat het was totdat de vroedvrouw het gezichtje afveegde. Ik had dit nog nooit gezien in heel mijn studie, dus ik vond het best wel indrukwekkend. Dinsdag was het voor de rest wel een hele drukke dag. Ik heb 3 bevallingen kunnen doen. Ik zit nu aan 47 bevallingen, dus ik heb hier al goed mijn werk gehad ;)

De andere dagen die volgden was het vrij rustig op stage, omdat we opnieuw met veel studenten op de verloskamer stonden. Donderdagavond zijn we met Projects Abroad naar het Mount Meru Hotel gegaan voor een pizzabuffet en dit was natuurlijk heel lekker. Ook was het super gezellig, want we zaten buiten met allemaal kaarsjes.

Zaterdag hebben we dan gewerkt voor school aan ons eindwerk. In de late namiddag wilden we ons even ontspannen na het harde werken door te gaan zwemmen. Maar we hadden pech met het weer want het begon ineens te stortregenen. En dit is ook het weer van de laatste dagen... heel wisselvallig met regen. Vandaag stelde de mama van het gastgezin voor om met haar samen te koken. We wisten echter niet goed hoe we hieraan moesten beginnen, aangezien ze hier een hele andere manier van koken hebben. Ze heeft ons eerst aan het werk gezet met groenten snijden, daarna heeft ze uitgelegd hoe we hun typische bananengerecht moesten bereiden. Het was heel leuk om met hun eens mee te mogen koken!

Maandag beginnen we opnieuw met dagshiften. We gaan hier geen nachtshiften meer doen. Hopelijk wordt het volgende week weer wat drukker op stage!

Dit waren mijn belevenissen van deze week.

Tot volgende week en veel lieve knuffels,

Dana

  • 13 April 2014 - 20:05

    Grote Zus:

    Nog 34 dagen te gaan... we gaan streepjes zetten totdat je terug bent ;)
    Ook al missen we je en vinden we dat het nu lang genoeg geduurd heeft... zijn we wel heeeeeeel fier op je! Je doet het echt super goed! Dikke zoenen van ons allemaal!

  • 13 April 2014 - 20:36

    Ruth:

    Danake,
    dat ziet er daar allemaal schitterend uit!
    We beginnen je allemaal wel heel hard te missen!
    Kom dus maar snel terug!

    groetjes! en dikke knuffel!

  • 13 April 2014 - 23:00

    Buelens LInda:

    Hoi dikke schat,
    Nu begint het laaaaaaang te duren hoor.
    Je hebt weer veel ervaring opgedaan deze week super he!
    Geniet nog van de volgende weken , een hele ervaring voor U dat geloven we zeker.
    Dikke x van papa en mij.
    Tot volgende week.

  • 13 April 2014 - 23:35

    Sihan :

    Baeten!!

    Echt leuk om je avonturen te lezen!
    Ge bent een echte! ;)

    Geniet daar nog en
    Weet dat we je missen!

  • 14 April 2014 - 20:10

    Wendy Dehaes:

    Hey Dana,
    Het is weer even geleden dat ik nog is gereageerd heb hè . Het is echt plezant da we zo is kunnen zien dat ge het daar zo goed doet hoor! Alle en binnenkort kunt ge daar nog een leuk reisje maken zeker hè ! Bij ons zit ons weekje verlof er weeral op, we vliegen er vanaf morgen weer volop in en jij binnenkort ook weer hè ! Groetjes van ons allemaal en geniet er nog wa van hè xxxx

  • 14 April 2014 - 21:32

    Smets Kristof :

    Dag Dana,
    Ik heb die verslagen eens gelezen. Das wel de moeite.
    Geniet maar van deze levens ervaring .
    Dat maakt Gé nooit meer mee.
    Nu ga ik slapen moet om3u op staan.
    We missen je,slaapwel xxxxx

  • 15 April 2014 - 21:42

    Baeten Hugo:

    hallo hier is je nonkeltje nog eens met wat nieuws uit het paradijs waar het goed eten is.
    ik heb gelezen dat je mogen hechten hebt ,dat is dan goed nieuws wanneer mijn broek nog eens
    korter moet gemaakt worden dan bel ik je wel even om te hechten. en dat je begint af te tellen wijst
    erop dat je ons toch begint te missen daar in het regenachtige Tanzania.
    Stuur je lievelingsrecept door dan maak ik het bij je terug komst ,mag ook iets uit de plaatselijke
    keuken zijn.
    groetjes en we skypen nog wel op ons weekend

  • 16 April 2014 - 21:21

    Sophie:

    Helaba, ik verwacht nu wel dat je voor zo is een bananen gerechtje gaat klaar maken he. Kijk er echt naar uit.
    Ben blij dat jullie het er zo naar jullie zin hebben en veel kunt leren. Dit zijn belevenissen die je nooit meer vergeet. Nog ff genieten ginder en dan terug naar België.
    Missen je wel op de markt
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Dana

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 10707

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 17 Mei 2014

Tanzania

Landen bezocht: