Joepie, 40ste bevalling! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dana Baeten - WaarBenJij.nu Joepie, 40ste bevalling! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dana Baeten - WaarBenJij.nu

Joepie, 40ste bevalling!

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

06 April 2014 | Tanzania, Arusha

Hallo!

De vijfde week is net voorbij se, bijna in de helft dus.

Deze week heb ik nachtshifts gedaan. Het waren vrij drukke nachten. Ik heb ongeveer elke nacht 4 bevallingen kunnen doen. En joepie ik heb deze week mijn 40ste baby’tje op de wereld gezet. Al één zorg minder dus om af te studeren. Mijn 40ste bevalling was wel eentje dat ik niet snel zal vergeten. Dit was de nacht van woensdag op donderdag. Het meisje werd geboren met het handje eerst, en dan pas het hoofdje. Ik had dit nog nooit gezien en was best wel grappig om te zien. Maar doordat het armpje samen met het hoofdje geboren moest worden was er weinig plaats, dus duurde het even voordat het hoofdje geboren werd. Voor de rest was het een vrij vlotte bevalling. Na de bevalling heb ik nog een foto mogen trekken met mijn 40ste kindje. Die zal ik hier ook op posten.

Ik moet toegeven dat de nachten mij veel zwaarder vielen dan de vorige keer. Ik denk dat het komt doordat ik ziek ben geweest van zondag op maandagnacht. Ik had het overgekregen van onze andere huisgenoot die de dag ervoor een hele dag ziek in bed lag met griep.

Voor de rest is er niet echt iets speciaal gebeurd tijdens mijn nachtdiensten. Enkel wel dat de elektriciteit is uitgevallen, net toen Jana een bevalling aan het doen was en ik haar aan het assisteren was. Dit was toch wel even verschieten, want daar stonden we dan enkele minuten in de donker zonder enig lichtje. Jana moest het dus even op de tast uitvoeren. Nu hebben we dus geleerd dat we telkens een zaklamp moeten meenemen op stage als we nachtdiensten hebben :-)

Na de zware nachten zijn we donderdagavond een feestje gaan bouwen in ViaVia. Tot 12u heeft er een Afrikaans bandje gespeeld. Hier ben ik toch nog eens verschoten van hoe goed dat de Afrikaanse bevolking kan dansen. Rond half 1 kwam er dan een DJ draaien. We mochten eindelijk eens van ons gastgezin later als 12u wegblijven, dus we hebben er eens van genoten!

Dit weekend ben ik samen met 11 andere studenten 2 dagen naar Moshi geweest. Dit is een stad naast Arusha. Zaterdagochtend zijn we om 7u vertrokken met een klein busje en zijn we naar onze eerste bezienswaardigheid gaan kijken. Dit was het startpunt van de Kilimanjaro. De Kilimanjaro is de hoogste berg van Afrika. Hier konden we dan de bergbeklimmers zien vertrekken, wat zeker de moeite was. Hierna zijn we dan gaan lunchen. Na onze lunch zijn we te voet door de bergen gegaan om een koffieplantage en grotten te bezoeken. Hierna zijn we doorgewandeld naar onze allermooiste bestemming van de dag, de Ndoro watervallen. Om de watervallen te bereiken, moesten we heel wat trappen nemen. Op dat moment kwam er plots een gigantische regenbui. Daar stonden we dan, zonder regenkledij met ons fototoestel in de hand. Hier hadden we dus een beetje pech, maar eenmaal beneden waren we de regen al snel vergeten door de prachtige watervallen die ons meteen opvielen. Daarna hebben we dan terug een heel stuk gewandeld langs prachtige riviertjes, om dan een busje te nemen naar een klein hotel. Ik deelde een kamer met Jana. Het was een vrij vuile en vieze kamer. Mijn oog viel al meteen op 2 salamanders toen we de kamer net binnen wandelde. We hebben dan ons vrij snel omgekleed, om dan nog naar een pizzarestaurant te gaan. Eenmaal terug in hotel zijn we dan maar met een bang hartje gaan slapen voor de salamanders die we plots nergens meer zagen zitten.

Vanochtend moesten we om 8u klaarstaan om te gaan ontbijten. Hierna zijn we doorgereden naar Moshi en zijn van hieruit met kleine motorische driewielers (tiktaks) naar de Hot Springs gereden. Dit was op zich al een hele ervaring, aangezien ze met hoge snelheid over enorme bulten reden. De Hot Springs was een super mooie rivier met helder bronwater tussen prachtige bomen. Het leek wel een paradijs! Hier hebben we dan met zijn allen in gezwommen. Het weekend kon dus niet mooier afsluiten als dit.

Dit was mijn verhaal van deze week. De 6de week gaat morgen in met dagshifts. De tijd vliegt hier enorm. Als ze me vragen of ik het opnieuw zou doen, dan zeg ik absoluut JA. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb hier al enorm veel bijgeleerd en zoveel bijzondere dingen mogen meemaken. Natuurlijk zijn er soms wat mindere momenten, maar Jana en ik vormen een sterk duo dat elkaar er steeds doortrekt als we eens een moeilijk moment hebben.

Een dikke missende kus,

Dana



  • 06 April 2014 - 19:24

    Sophie :

    T zijn ervaring die je nooit gaat vergeten. Geniet er maar van want voor je het weet zit je terug in t boeregat van Waver. En heb je heimwee naar t goede weer ginder en je fantastisch belevingen en herinneringen. Tot het volgend verslag groetjes ginder xxx

  • 06 April 2014 - 22:19

    Mama Linda:

    ja een hele belevenis ginder. Die Ndora watervallen en dan die Kilimanjaro, daar kan ik allen maar over leven en dromen. Wat een kans, die krijg je maar één keer in je leven. Ik heb spijt dat ik u toch niet ben komen opzoeken. In mijn volgende leven misschien. Maar die salamanders in de kamer bwwww.
    Maar het is daar een echt paradijs zo te lezen. Geniet er nog van he dikke schat ! Vele groetjes en dikke kussen mama Linda en papa Teo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Dana

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 10714

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 17 Mei 2014

Tanzania

Landen bezocht: